Posted in Probleme de cititor

Sunt eu un monstru al cărților sau voi exagerați puțin?

Știi momentul în care te potrivești într-un loc, dar concomitent ai sentimentul că nu îi aparții? Ei, cam așa mă simt eu când intru pe un grup de cititori. Deși mă știu fană a cititului, tot sentimentul de oaie neagră mă bântuie. Să vă explic:

1. “Doar un monstru ar putea face semne pe o carte!”. Dacă găsesc un citat interesant, îl sublinez și eventual îndoi și colțul pentru a mă putea întoarce mai ușor la el când va fi nevoie, de regulă când scriu recenzia. Și da, poate că “distrug” cartea, dar e modalitatea mea de a arăta că am citit-o și de a o face a mea.

2. “Cum să-mi vând cărțile? Sunt copiii mei.” Auzi, tu vrei să citești sau să ai o bibliotecă imensă cu care să te lauzi prietenilor? Adicătelea, de ce nu ai vinde o carte care oricum nu ți-a plăcut și stă pradă prafului, uscandu-se în inutilitate și suferind de o lipsă de apreciere din partea ta? Poți să-ți cumperi alta și să citești, că acesta ar trebui să fie scopul tău principal.

3. “Imi cumpăr mai multe cărți decât pot citi.” Asta e de fapt traducerea pentru “am câteva cărți din literatura clasică și nu am curajul să mă apuc de ele, așa că mai bine îmi cumpăr altele”. Nu, Nenică, curaj! Mai citești și pentru creier, nu doar de divertisment.

Mno, acum aștept răspunsurile voastre.

15 thoughts on “Sunt eu un monstru al cărților sau voi exagerați puțin?

  1. Eu nu (mai) fac semne în carte, de fapt nu suport nici măcar un colțișor îndoit, doar îmi scriu numele pe prima filă după ce o citesc. De vândut nu am vândut până acum, nici n-am cui, dar care nu îmi plac le pun într-o cutie în pod. Cât de copii mi-or fi, am spațiul mic în bibliotecă și ar fi culmea să n-am loc pentru Agatha Christie 😀 Oi fi și eu o ”moanstră” :))
    Ah, da, sunt o oaie neagră pentru că nu mă dau în vânt după literatura clasică, iar cărți românești citesc foarte rar. Nepatrioată ce sunt :))

    Liked by 1 person

  2. Și eu făceam semne pe cărți, dar de când citesc ebookuri, folosesc opțiunea de a marca textul… Nu văd nimic rău în a-ți vinde cărțile, iar când vine vorba de citit nu cred că e loc de prejudecăți! Eu, cel puțin, consider că ești normală 🙂

    Like

  3. Și eu subliniez pe cărți, cu creionul ce-i drept, de îndoit nu prea mă lasă inima :)) încă n-am vândut din cărțile care nu-mi plac, dar mi-ai dat o idee bună 😀

    Liked by 1 person

  4. Eu cred ca fiecare procedeaza dupa cum doreste. Nu imi place sa indoi sau sa fac semne pe carti, decat daca sunt de specialitate, eventual pun etichete din acelea autocolante. Nu am atatea carti incat sa le vand iar pe cele care nu imi mai trebuie le dau cu mare drag, dar reiterez ca nu ma deranjeaza daca altii isi vand cartile, pana la urma fiecare face ce crede de cuviinta cu ce e al lui. La punctul 3. sunt de acord, chiar daca mai am carti necitite sunt in numar mic. Aceastea sunt oricum opinii personale si nu cred ca ar trebui sa se constituie in norme generale, indiferent de parerea fiecaruia, sau sa fie impuse ca atare in vreun grup de literatura. 🙂

    Liked by 1 person

  5. Niciodata nu fac “colturi de magar” dar folosesc semne din acelea colorate, gen post-it. Unele carti as putea sa le vand daca as avea cui, dar de altele nu m-as departi niciodata. Imi place sa le stiu acolo, ca sa le pot rasfoi sau chiar reciti cand vreau :).

    Liked by 1 person

  6. 1. Cărțile pe care le citesc și care într-adevăr mă captivează sunt pline de însemnări. O carte ”albă” pentru mine înseamnă o carte în care nu am găsit nimic interesant. Și da, îndoi colțul foii, întorc cartea pe dos și o pun pe masă, care e problema?
    2. Și ca să trec la punctul 2, nu am ajuns încă să-mi vând cărțile, pentru că nu am o bibliotecă imensă, dar alea care nu îmi plac ocupă spațiu și urmează să le găsesc căsuțe noi.
    3. Cumpăr cărți în funcție de ce vreau să citesc; nu le număr, ca să-i zic așa, dar nici nu fac colecție de volume doar de dragul de a le avea în casă. Am destule cărți pe care nu le-am citit încă, dar asta nu înseamnă că voi renunța la a-mi cumpăra o carte pe care o vreau.
    Aș mai adăuga un punctul 4 – ”dacă nu ai bibliotecă mare, înseamnă că nu îți place să citești”.

    Like

Leave a Reply

